5 Iunie 2007 –
Dacia a sărbătorit în 2007 Ziua Internaţională a mediului
printr-o conferinţă de presă
în care a prezentat varianta cu combustibil alternativ,
Dacia Logan GPL. În momentul
lansării două nivele de echipare erau disponibile: Preference 1.4
MPI, cu un preţ de 8.000 euro şi Laureate 1.4 MPI, disponibil la
8.800 de euro.
Sistemul de
injecţie multipunct cu gaz a fost furnizat de Landi Renzo Omegas,
unul dintre liderii mondiali pe piaţa de GPL. Emisiile de CO 2 ale
vehiculelor care utilizează carburantul GPL sunt cu 18% mai mici
faţă de cele echipate cu motoare pe benzină. În plus, GPL-ul este
cu aproximativ 50% mai ieftin decât benzina la pompa de alimentare.
Datorită combinaţiei benzină/GPL, autonomia a crescut până la 1.500
de km.
Ulterior Dacia a
introdus alimentarea cu GPL şi pe modelele, Logan MCV şi Sandero,
şi vânzările au depăşit graniţele naţionale. De altfel, cea mai
importantă cerere pentru modelele dotate cu GPL nu vine din
România, ci din Italia şi Franţa. Interesant este faptul că alte
ţări oferă stimulente consistente pentru automobilele nepoluante,
Dacia Logan GPL costând în Franţa doar 6.700 euro, datorită
emisiilor de 135 g/km, calificându-se pentru bonusul eco de 2.000
euro oferit de statul francez.